Tanulóink a Föld napja alkalmából csatlakoztak a településen megrendezett szemétszedési akcióhoz, majd hétfőn játékos akadályverseny keretében ismerkedtek a Földet érintő globális és lokális problémákkal.
Előző héten csapatokat alkottak, ismerkedtek az év élőlényeivel, a felsősök kiszámították az ökológiai lábnyomukat. A zöldike szakkörös tanulók segítettek az állomások feladatainak összeállításában.
Hétfőn délelőtt jöhetett a játékos tanulás, puzzle, szótagoló az év élőlényeiről, megtanulták, hogyan kell helyesen szelektálni a hulladékot, ötleteltek a levegőszennyezés csökkentéséről, közmondásokat egészítettek ki állatnevekkel, képrejtvények segítségével ismerték fel hazánk településeit.
A délelőtt során elmélyítették meglévő ismereteiket a környezetvédelemről, és új ismeretekkel gazdagodtak a fenntartható gazdálkodásról, hiszen ez a rendezvény egyben megnyitója volt a Fenntarthatósági témahétnek. A program keretében a 6. osztályos tanulók Az égig érnek-e a fák? projekt segítségével a fák környezetünkben és az élőlények életében betöltött szerepével ismerkedtek.
A hét folyamán szó esett a glogális felmelegedésről, a fenyegető vízhiányról, a csökkenő energiakészletekről és a klímaváltozásról.
Fontos, hogy már iskolás korban megismerjék a gyerekek a téma fontosságát, és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.
Különböző tanitási órákon megismerkedtek a famatuzsálemekkel, megmérték az iskolaudvaron található fák magasságát és életkorát. Megkeresték az udvaron található fák közül a fatestvérüket, azaz azt a fát, amely velük egykorú.
A Lúdas Matyi történet segítségével rávilágítottak különböző társadalmi problémákra a reformkorban és napjainkban.
Meglepődve tapasztalták, hogy mennyi oxigént képes egy fa lombkoronája termelni egy év leforgása alatt.
Egy tabló segítségével feltérképezték Magyarország híres öreg fáit, de helyet kapott a tablón erdélyi testvértelepülésünk közelében lévő híres fa, a köpeci szil is, amelyre iskolánk tanulói is szavaztak, és 2012-ben elnyerte az Év fája címet.
A témahét során alkalom nyílt a közös gondolkodásra, a csoportban dolgozásra valamint a szociális és informatikai kompetenciák fejlesztésére is.